vineri, 14 ianuarie 2011

Ziua 4: Cezara - Mihai Eminescu

Autor: Mihai Eminescu (1850 - 1889)
Anul aparitiei: 1876 (la 26 de ani)
Download: EPUB, MOBI, PDF (16 pagini)
Online: ro.wikisource.org/wiki/Cezara
Coperta: pictura de Nicolae Grigorescu (1838-1907) 

Ramanem la Eminescu - maine ar fi ziua lui - dar pentru ca, asa cum ziceam, prin conversie poeziile se transforma in liste, pot sa va ofer doar inca o bucata de proza.

Ce si-a propus poetul sa infatiseze in "Cezara" ne spune el insusi, prin gura personajului Euthanasius:

În genere îmi place a reprezenta pe femeia agresivă. Bărbatul e fireşte agresiv, va să zică natura se repetă în fiece exemplar în astă privinţă şi excepţiile ei sunt tocmai femeile agresive. Este o nespusă gentileţe în modul cum o femeie ce iubeşte şi care e totodată inocentă, timidă, trebuie să se apropie de un bărbat sau ursuz, cine ştie prin ce, sau şi mai pudic şi mai copil decât ea. Cum vezi nu vorbesc de curtizane, de femei a căror experienţă este călăuza amorului, ci tocmai de agresiunea inocenţei femeieşti. 

5 comentarii:

  1. La multi ani! :) Si scuze de intarziere!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cui ii urezi, lui Eminescu ? Pai n-ai intarziat, din contra, abia azi e ziua lui :)

    Glumesc. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. nu o pot downloada in format tp kindle (((
    de ce?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sorry, nu imi dau seama care e problema dar poate ca e in legatura cu transformarea lui Google Docs in Google Drive.

    Am incercat si eu sa o descarc si:
    - fara sa ma conectez la un cont Google nu am reusit, mi-a dat eroare 500: "There was an error. Please try again later. That’s all we know."
    - conectandu-ma cu un cont Google - altul decat cel cu care o incarcasem in Google Docs - am reusit sa o descarc fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
  5. https://cartipdfgratis.mystrikingly.com

    RăspundețiȘtergere